Talentudvikling i sport 
  

Talentudvikling i sportMartin Langagergaard har bidraget til bogen: "Talentudvikling i sport" med kapitlet "Sportspsykologisk arbejde i AaB".
Bogen kan købes hos Aalborg Universitetsforlag.

Du kan også læse Lise Kissmeyers artikel om kapitlet og Lise's beskrivelse af Martin Langagergaards arbejde som sportspsykologisk rådgiver i AaB her.

  

  

 

 


   
   

  

Aldersrelateret træning
  

Aldersrelateret træningMartin T. Langagergaard har sammen med Lotte Møller forfattet kapitlet om "Psykisk og social udvikling" i Team Danmarks bog: "Aldersrelateret træning".
 
Team Danmark skriver på deres hjemmeside:
 

"Det er en central målsætning for Team Danmark at styrke talentudviklingen, og det skal bl.a. ske ved at implementere aldersrelaterede træningskoncepter i de enkelte idrætsgrene. Målet er, at Team Danmark og forbundene i fællesskab udvikler træningsmodeller og træningsmetoder, der tager udgangspunkt i de unge talenters alder og udviklingstrin for derved at sikre, at træningen og talentarbejdet bliver både målrettet og forsvarligt".


   


  
   
  

Inspiration til talentudvikling

Inspiration til talentudvikling.jpgBogen: "Inspiration til talentudvikling" præsenterer et psykologisk perspektiv på talentudvikling. Den beskriver de psykologiske og pædagogiske aspekter, der er forbundet med at udvælge unge og håbefulde udøvere og udvikle dem til eliteudøvere. 

Martin T. Langagergaard har skrevet et kapitel til bogen. Kapitlet beskriver det forskningsarbejde, som Martin T. Langagergaard har udført i Dansk Svømmeunion. Meget kort fortalt omhandler kapitlet "Elitekarrieren fra begynder over talent til eliteudøver." Find selv mere inspiration i bogen... Bogen kan købes hos Syddansk Universitetsforlag.

 

 

 

  

    
    
 

Praktikkens Læringslandskab
 

 Martin Thomsen Langagergaard har forfattet kapitlet: "I lære som tømrer" i bogen: "Praktikkens Læringslandsskab" af Steinar Kvale & Klaus Nielsen. Bogen er udgivet af Akademisk Forlag og har ISBN nr. 87-500-3785-4.
  
  

  

Vi skriver, fordi:

  • Vi har noget på hjertet
  • Det holder os skarpe når vi skal formidle
  • Det udvikler vores formidlingsmæssige og kommunikative kompetencer